fbpx

''Vi ökade vår omsättning med 17%''

Varför valde ni Findie?
– Vi hade en del omstruktureringar inom företaget i den dåvarande koncernen. Det låg helt rätt i tiden med en samarbetspartner som kunde hjälpa oss att förbättra hela vår digitala närvaro.

Vad tycker ni om samarbetet hittills?
– Vi är i dagsläget mycket nöjda med vårt samarbete och det resultat som vi uppnått tillsammans med Findie.

Vad är det största problemet Findie hjälpte er att lösa?
– Det viktigaste för oss måste vara uppdateringen av bytet till en modern och framförallt säker plattform.

Johan Sjöqvist som driver Kajplats 9.

Om Kajplats 9

Kajplats 9 är ett brasserie med stor inriktning på fisk- och skaldjur i Västerås som slog upp dörrarna fredagen den 13 juli 2012 och har haft en framgångsrik resa sedan dess fyllt och blivit prisbelönta för sitt koncept. Restaurangen har haft en stabil tillväxt i fem år och kände att det var dags att framtidssäkra sin restaurang för digitalisering. När Findie och Kajplats 9 började samarbetet var deras mål att öka försäljningen, se över kostnader och attrahera fler gäster. Tillsammans skapade vi en plan förenat med dessa mål och resultatet blev en ökad omsättning med 17%, sänkta kostnader och bättre insikt om kundbeteendet hos Kajplats 9.

Problem

Vi kunde identifiera följande problem hos Kajplats 9:

  • Behövde få en bättre översikt av sin digitala närvaro.
  • Ville säkerhetsställa långsiktig tillväxt.
  • Förstå sina kunder på ett överskådligt sätt.

Lösning

För att lösa problemen, valde Kajplats 9 att aktivera Findies helhetslösning som innefattar:

  • Findie plattformen och tog fram hemsida där Kajplats 9 kan uppdatera menyer, hemsida och profil på Findie.se – samtidigt.
  • Digital närvaro aktiverades där vi arbetar med strategisk planering av närvaro och produktion av content i samtliga relevanta sociala medier.
  • Findie Insights som gav insikt av verksamhetens affärsdata och för att få underlag av det fysiska kundbeteendet.

Resultat

Tillsammans följde vi upp vårt arbete och mätte KPI:er där vi kunde utläsa följande resultat:

  • Omsättning hade ökat med 17%
  • Räckvidd på sociala medier ökade med 337%
  • Antal lojala gäster ökade med 20%


Läs nästa kundstory!